"Miksi Suomi ei voi alentaa polttoaineveroa kuten muut länsimaat?"
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mattihytola/miksi-suomi-ei-voi-alentaa-polttoaineveroa-kuten-muut-lansimaat
Toistan
näkemystä... jonka mukaisesti polttoaineen sopiva hinta on mitä parhain
ja luontevin kannustin, palata rakenteellisilta kohdilta, osaksi
normaalia, jolloin avautuu aivan toisenlaiset resurssit, vaikkakin eri
reitin kautta.
Kulutusta kiinteänä ja jatkuvana mahdollistava, ja
maksivoiva tapa, on yhteisestä ottamista, johon tulee jossain vaiheessa
joka tapauksessa stoppia.
Suomen pohjoinen sijainti tarkoittaa
suurempaa kulutuksellisuutta luonnostaan, joten näitä kannattaa ottaa
tarkemmin kuin muualla. Kyse on paljon taloudellisuudesta, eikä näissä
voi odottaa, että tullaan olemaan vahvoilla, lisärasitteista huolimatta.
*** ((
Sitten se laajempi kerronta, joka blogin teemaan nähden on sopimattoman oloista ...
Jokainen
rakenne, joka minimoi kuormitusta ja jatkuvia kuluja, tulee voida nähdä
investoinnnillisesta vinkkelistä, mikä tosiaan tuo, viemisen sijaan.
Jos
valtiollisempi, tai suurempi taso ei näitä huomioi, on toimijuutta
ajatellen viraton. Mitä muutos normaaliuteen tarkoittaa kohtuullisena
kussakin tapauksessa ... tätä on parempi miettiä. Iso linja näin.
Hölmöä
toistella tällaista perustaustaa. Toisaalta, ainahan edes jollain
suunnalla on mahdollisuus perusteissa mennä eteenpäin, jos muuten on
saman toistoa.
Mitä nopeammin virheet myönnetään, sen
kivuttomampaa viimein. Viittaan tämänsuuntaiseen:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tuomoisokangas/virheista-voi-oppiakin/
Venäjän
kohdalla olisi tullut olla malttia. Aikaa oli rakentaa sitä suhdetta.
Sama koskien esim nykyisiä ongelmia, jotka hyvin tiedettiin, mutta joita
ei alettu ennakoimaan (isot ikäluokat, muutokset työelämässä,
eriarvoistumisessa, toteutuneessa yksiäänisyydessä, ...)
Maltti
kiireellisissä on venymistä, jos kiireellisyys on aiemman jatkamiseen
tähtäämistä. Venymisvaje esiintyy samalla tapaa vitkuttelussa, kun
aiemmasta ei lähdetä minnekkään. Sitten pusketaan kiiremoodia... johon
tulisi liittää sitä malttia.
Konservatiivisuuden (resilienssin)
peruskuvio on jokaisella mukana, tosin osa ei ole voinut tällaisille
laakereille koskaan jättäytyä, ja tämä ihmisryhmä voi koostumukseltaan
yllättää, vaikka tarkemmin ajatellen, kyse olisi tarkoituksellisesta
sijoittumisesta, muutostöiden äärelle, sen helpompaan laitaan.
Voittajuudella
kuittaituisi, paremmat sijoittumisesta kiinnipitämiset. Sama
jatkuvamman sopeutumispainotuksen arvossa, toista ryhmää koskien,...
jossain muodossa.
Liiketilaan liittyy hiukan samoja pysyvyyttä
tukevia elementtejä, tosin ehkä vähemmän, jos nyt kuormittavuuden takia,
tätä voi ajatella koettavaksi. Tässä ei välttämättä auta suoraan mikä
vain, relaamisen hokeminen, vastoin toisaalta muuta vallitsevaa, mitä
itsellä ja muualta.
Ristiriitaa saa jäädä päälle, eikä sitä
tarvitse tähän tyyliin rationalisoida pois. Näissä vain tuntuu olevan
sen verran vahvat virrat, että tietoiseksi tulemisen jos jättää pois,
tuntemuksellisempi tervehdyttävä puoli, jää helposti tavoittumatta.
Tarvitsee sahata molemmilla tasoilla, mistä on vajetta, ts tilanne ei
ymmärretä riittävästi toksiseksi, ja siten paikoilleenpalamiseksi.
** ))
Ratkaisullisuutta
ja tulosodotuksia ajatellen, kyse on sopeutumisesta. Avainkohta on
elävissä, ... ei niinkään teknologiassa, ja sen soveltamiseen
perustuvissa livahtamisissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti